mirror of
https://github.com/veden/Rampant.git
synced 2024-12-28 21:08:22 +02:00
Increased deathThreshold to 4500,7500,11000,16000
This commit is contained in:
parent
d9b766ca58
commit
5000a86251
@ -45,6 +45,7 @@ Date: 23. 11. 2021
|
||||
- All random numbers now are based of the mod settings seed added with the map seed. This means that the AI should always perform the same actions when loading a save.
|
||||
- Reduced active nest contribution to temperament by 50% which causes expansions more frequently
|
||||
- Increased nest activeness duration upto 2 minutes between checks
|
||||
- Increased deathThreshold for adaptation to 4500<50%evo, 7500<75%evo, 11000<90%evo, 16000
|
||||
Bugfixes:
|
||||
- Fixed chunks not processed due to chunk not being actually generated by game engine. You may notice a small delay before the spawners and worms convert to Rampant new enemy versions.
|
||||
- Fixed vengence squads only processing half the expected chunks
|
||||
|
@ -417,13 +417,13 @@ function baseUtils.processBase(chunk, map, tick, base)
|
||||
|
||||
local deathThreshold
|
||||
if (map.evolutionLevel < 0.5) then
|
||||
deathThreshold = 3000
|
||||
elseif (map.evolutionLevel < 0.7) then
|
||||
deathThreshold = 4500
|
||||
elseif (map.evolutionLevel < 0.9) then
|
||||
deathThreshold = 6000
|
||||
else
|
||||
elseif (map.evolutionLevel < 0.7) then
|
||||
deathThreshold = 7500
|
||||
elseif (map.evolutionLevel < 0.9) then
|
||||
deathThreshold = 11000
|
||||
else
|
||||
deathThreshold = 16000
|
||||
end
|
||||
|
||||
deathThreshold = universe.adaptationModifier * deathThreshold
|
||||
|
@ -18896,10 +18896,10 @@ rampant--temperamentRateModifier=AI: Temperament Rate Modifier
|
||||
|
||||
[mod-setting-description]
|
||||
rampant--printBaseUpgrades=Print to console when a building is upgraded by the AI. These should not happen during a migration, but over the lifetime of a enemy structure.
|
||||
rampant--max-base-mutations=Requires Rampant new enemies to have any affect. This number represents the number of times a regional faction group can mutate into other factions. Regional faction groups adapt over time typically to a faction that is strong against the type of damage they are being killed with. Death threshold for mutation is based on evolution. (3000 Deaths:<50% Evolution, 4500:<70%, 6000:<90%, 7500)
|
||||
rampant--max-base-mutations=Requires Rampant new enemies to have any affect. This number represents the number of times a regional faction group can mutate into other factions. Regional faction groups adapt over time typically to a faction that is strong against the type of damage they are being killed with. Death threshold for mutation is based on evolution. (4500 Deaths:<50% Evolution, 7500:<70%, 11000:<90%, 16000)
|
||||
rampant--baseDistanceModifier=Modifies the distance between factions as a percentage change. Low percentages may impact performance.
|
||||
rampant--printBaseAdaptation=Display a message to the chat console when a faction mutates based on the number of enemies killed
|
||||
rampant--adaptationModifier=Modifies the number of units or enemy buildings that must be destroyed before the adaptation happens based on the damage types that killed the units or buildings. This modifier is a percentage change using the following as starting place (Default deaths events starts at 3000 under 0.5 evo, 0.7 is 4500, 0.9 is 6000, and +0.9 is 7500)
|
||||
rampant--adaptationModifier=Modifies the number of units or enemy buildings that must be destroyed before the adaptation happens based on the damage types that killed the units or buildings. This modifier is a percentage change using the following as starting place (Default deaths events starts at 4500 under 0.5 evo, under 0.7 is 7500, under 0.9 is 11000, and +0.9 is 16000)
|
||||
rampant--unitAndSpawnerFadeTime=The time in seconds for how long biter corpses stay around
|
||||
rampant--unitsAffectedByTiles=Units are affected by tile movement modifiers
|
||||
rampant--oldRedEnemyMapColor=Reverts the enemy map color to the vanilla enemy map color
|
||||
|
@ -18888,10 +18888,10 @@ rampant--temperamentRateModifier=ИИ: модификатор уровня те
|
||||
|
||||
[mod-setting-description]
|
||||
rampant--printBaseUpgrades=Печатать в чат сообщение, когда ИИ улучшает строение. Это не должно происходить во время миграции, только во время жизни вражеской структуры.
|
||||
rampant--max-base-mutations=Новые враги Rampant должны быть включены, чтобы это работало. Это число представляет, сколько раз группа региональной фракции может мутировать в другие фракции. Региональные фракционные группы со временем эволюционируют во фракцию, которая устойчива против того типа урона, которым их убивают. Порог смерти для мутации основан на эволюции. (3000 смертей: <50% эволюции, 4500: <70%, 6000: <90%, 7500: 90%+).
|
||||
rampant--max-base-mutations=Новые враги Rampant должны быть включены, чтобы это работало. Это число представляет, сколько раз группа региональной фракции может мутировать в другие фракции. Региональные фракционные группы со временем эволюционируют во фракцию, которая устойчива против того типа урона, которым их убивают. Порог смерти для мутации основан на эволюции. (4500 смертей: <50% эволюции, 7500: <70%, 11000: <90%, 16000: 90%+).
|
||||
rampant--baseDistanceModifier=Процент расстояния между фракциями. Малые значения ухудшают производительность.
|
||||
rampant--printBaseAdaptation=Выводить сообщение в чат, когда фракция мутирует из-за количества убитых врагов.
|
||||
rampant--adaptationModifier=Изменяет количество юнитов или вражеских построек, которые должны быть уничтожены до того, как произойдет адаптация в зависимости от типов повреждений, которыми убили юниты или здания. Этот модификатор представляет собой процентное изменение с использованием следующего в качестве отправной точки (события смертей по умолчанию начинаются с 3000 до 0.5 эволюции, 4500 - до 0.7, 6000 - до 0.9 и 7500 - 0.9+).
|
||||
rampant--adaptationModifier=Изменяет количество юнитов или вражеских построек, которые должны быть уничтожены до того, как произойдет адаптация в зависимости от типов повреждений, которыми убили юниты или здания. Этот модификатор представляет собой процентное изменение с использованием следующего в качестве отправной точки (события смертей по умолчанию начинаются с 4500 до 0.5 эволюции, 7500 - до 0.7, 11000 - до 0.9 и 16000 - 0.9+).
|
||||
rampant--unitsAffectedByTiles=На юнитов действуют модификаторы передвижения тайлов.
|
||||
rampant--oldRedEnemyMapColor=Возвращает цвет врагов на карте к цвету в оригинальной игре
|
||||
rampant--unitSpawnerBreath=Теперь породители юнитов дышат воздухом, так что на них влияют вещи типа ядовитых капсул
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user